När du ska starta ett eget företag kommer du alltid att ha många olika tankar kring hur detta stora projekt ska fungera. I det stora hela brukar det handla om vilka saker som ska göras i första hand, och vilka som kan ligga kvar och vänta ett litet tag. Det kommer även att handla om frågan gällande din personal och hur de ska sköta sitt arbete samt vilka regler som gäller på just din arbetsplats. Här finns det dock en sak som är viktigare än allt detta och det är var ditt företag ska vara verksamt. Då handlar det om var du ska finnas för dina kunder.
Här finns det de som väljer att företaget bara ska finnas på Internet och detta kommer då egentligen att betyda att du får de lägsta kostnaderna för att starta ett företag och att driva det. Du kommer att behöva mindre ytor och mindre personal och på så sätt få lägre kostnader. Sedan finns det de som vill att företagets produkter och tjänster ska finnas tillgängliga för deras kunder via fysiska butiker. Detta kommer då att medföra mera personal och högre hyror för att finna centrala lokaler. Om du är den som vill finnas överallt kan du starta en fysisk butik i kombination med en webbutik. Då kommer du att ha de största utgifterna, men även den största kundpotentialen.
Något som du inte kan tulla på om ditt företag ska kunna synas och marknadsföras på ett bra och effektivt sätt, är din synlighet på nätet. Om du vill att ditt företag ska fungera, kommer du därför alltid att se till att synas väl utåt i form av en tydlig och ren presentation av ditt företag. På nätet finns idag säkert en stor del av din totala potentiella kundkrets, och utan att vara synlig där missar du dessa kunder.